[O1] Sprężarka klimy nie dostaje prądu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • casper255
    Classic
    • 2010
    • 30

    [O1] Sprężarka klimy nie dostaje prądu

    Shell Powsin ON-3,61
  • krzysiekj
    Ambiente
    • 2008
    • 108

    #2
    [O1] Sprężarka klimy nie dostaje prądu

    Sprawa jest banalna. Nie dochodzi prąd do sprężarki klimatyzacji. Po podłączeniu na krótko sprężarka działa. Bezpieczniki w skrzynce i na akumulatorze całe. Nie mogę dopatrzyć się nigdzie przekaźnika klimy. Kto może wiedzieć gdzie jest? Jeśli jest bo wg. serwisówek w warsztatach nie ma... I teraz sprawa kto pomoże jak zlokalizować kabel bo muszę jechać po kablu i sprawdzać gdzie jest (najprawdopodobniej) przerwany. Albo co jest nie tak. Klima nabita wszystko śmiga tylko nie ma prądu na sprężarce. Doszedłem po kablu aż pod akumulator tam są złączki i tam też nie ma. Żeby dojść dalej trzeba by było rozebrać trodszkę części od silnika. Może ktoś zna prostszy sposób, albo spotkał się z tym. Ew. kto posiada dobry schemat klimatyzacji (zasilania sprężarki) prosiłbym o podzielenie się i pomoc... Octavia 1 silnik 1,9TDI rocznik 98
    www.sztutowo.com.pl

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10996
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      właśnie pod skrzynką amortyzatora jest złącze które potrafi zgnić w środku
      ja tak miałem i musiałem wyciąć wtyczkę i gniazdo i lutować przewody

      jak chcesz sprawdzać to bierzesz szpileczkę i multimetr i mierzysz gdzie się kończy "zasięg" napięcia
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • krzysiekj
        Ambiente
        • 2008
        • 108

        #4
        Zamieszczone przez krzynol
        właśnie pod skrzynką amortyzatora jest złącze które potrafi zgnić w środku
        ja tak miałem i musiałem wyciąć wtyczkę i gniazdo i lutować przewody
        Możesz kolego przybliżyć gdzie to jest i jak się dobrać do tego?

        Zamieszczone przez krzynol
        jak chcesz sprawdzać to bierzesz szpileczkę i multimetr i mierzysz gdzie się kończy "zasięg" napięcia
        tak tylko gdzie jest początek... bo to gdzie jest koniec to wiem. Mogę jechać od końca czyli od sprężarki ale w pewnym momencie mi się kończykabel i trzeba sporo rozebrać dlatego chciałem schemat czy coś żeby było bez rozbierania.
        www.sztutowo.com.pl

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10996
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez krzynol
          właśnie pod skrzynką amortyzatora jest złącze które potrafi zgnić w środku
          akumulatora oczywiście :lol:

          jak zdejmiesz podstawę akumulatora to jest złącze i tam dobrze popatrz
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • krzysiekj
            Ambiente
            • 2008
            • 108

            #6
            Zamieszczone przez krzynol
            akumulatora oczywiście :lol:
            No teraz rozumiem jutro oblukam i dam znać

            [ Dodano: Pon 09 Cze, 08 13:31 ]
            Zamieszczone przez krzynol
            właśnie pod skrzynką amortyzatora jest złącze które potrafi zgnić w środku
            ja tak miałem i musiałem wyciąć wtyczkę i gniazdo i lutować przewody
            Więc zdjąłem akumulator popatrzyłem po przewodach i widzę że jedyna złączka jaka jest pod maską to złączka która jest obok akumulatora (z nią jest wszystko w porządku). I od niej kable lecą w wiązce przewodów pod akumulatorem w różne strony większość do środka kabiny. I teraz moje pytanie gdzie dalej szukać tych przewodów... Czy jednak prowadzą one gdzieś pod maską jeszcze czy od razu do kabiny. I tam należy szukać. Tak czy siak schemat elektryczny by się przydał. POMOCY
            www.sztutowo.com.pl

            Komentarz

            • oldwin
              Drive
              • 2005
              • 61

              #7
              popatrz na styki bezpiecznika na aku.. bodajze 2 od lewej (zielony) to od klimy.. lubia sie 'przysmazyc' i mimo ze bezpiecznik dobry to kontaktu nie ma..

              Komentarz

              • krzysiekj
                Ambiente
                • 2008
                • 108

                #8
                Zamieszczone przez oldwin
                popatrz na styki bezpiecznika na aku.. bodajze 2 od lewej (zielony) to od klimy.. lubia sie 'przysmazyc' i mimo ze bezpiecznik dobry to kontaktu nie ma..
                Wszystko ok z bezpiecznikiem i stykami

                Teraz pytanie za 100pkt przy nagrzewnicy po lewej stronie pod maską jest taki czujnik klimatyzacji czy to, że sprężarka nie dostaje prądu może być spowodowane uszkodzeniem czujnika. Jeśli tak to jak go sprawdzić?
                www.sztutowo.com.pl

                Komentarz

                • bilion
                  Classic
                  • 2008
                  • 7

                  #9
                  Witam wszystkich,
                  zadam dla Was banalne pytanie - w którym miejscu w silniku (octavia II combi 2006 2.0 TDI) znajduje się sprężarka klimatyzacji? muszę podać numer sprężarki w warsztacie a niestety nie mam bladego pojęcia gdzie jej szukać. Może macie jakieś zdjęcia lub schematy?

                  Pozdrawiam i z góry dziękuję,
                  Bilion

                  Komentarz

                  • marekzu
                    L&K
                    • 2007
                    • 1412
                    • Superb II combi (3V5)

                    #10
                    a zagladales wogole pod maske???? bo nie sposob jej przeoczyc - numeru bez lusterka nie odczytasz od gory

                    Komentarz

                    • golota99
                      Classic
                      • 2008
                      • 17

                      #11
                      Miałem ten sam problem . Rozwiązanie było proste, uszkodzony sterownik klimy właśnie na podłużnicy pod akumulatorem . Akumulator trzeba wyjąć, mocowanie aku też i tam szukać sterownika na pewno tam jest dobrze poszukaj. Pozdrawiam.

                      Komentarz

                      • goryl3
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 126

                        #12
                        Jak będzie uszkodzony czujnik ciśnienia to klima też się nie będzie załączać. Czujnik powinien być na przewodzie wysokiego ciśnienia (cieńszej rurce).
                        www.jem-zdrowo.com.pl

                        Komentarz

                        • tadfi
                          Rider
                          • 2008
                          • 501
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez golota99
                          Miałem ten sam problem . Rozwiązanie było proste, uszkodzony sterownik klimy właśnie na podłużnicy pod akumulatorem . Akumulator trzeba wyjąć, mocowanie aku też i tam szukać sterownika na pewno tam jest dobrze poszukaj. Pozdrawiam.
                          W O2 jest w tym samym miejscu?
                          TadFi
                          Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                          Komentarz

                          • TEDE999
                            Classic
                            • 2010
                            • 15

                            #14
                            ja będzie za niskie ciśnienie w układzie to sprężarka też sie nie załączy bo rozłaczy ją po drodze presosat Lp
                            Octavia BFQ, Kawas Zx636R B1

                            Komentarz

                            • mpyciu
                              Classic
                              • 2013
                              • 2

                              #15
                              Odświeżam temat bo nie znalazłem rozwiązania problemu.
                              Octavia 2002 1,9 tdi ASV klimatronik - sprężarka nie dostaje prądu, a konkretnie na przewodzie zasilającym sprężarkę pojawiają się krótkie półsekundowe impulsy co 5 sekund.
                              Wymieniłem sterownik wentylatorów ten na podłużnicy pod aku ( nawet 2) i dalej to samo, wymieniony czujnik ciśnienia na przewodzie HP 3 pinowy poło podszybia,
                              komp nie pokazuje żadnych błędów, klima oczywiście nabita i szczelna, po podaniu 12v na krótko rusza.
                              nie mogę zlokalizować usterki, może ktoś miał taki przypadek,
                              pomóżcie

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 10996
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                sprawdź wiązkę pod akumulatorem
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • mpyciu
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 2

                                  #17
                                  sprawdzona, od sprężarki do sterownika wentylatorów przewód cały

                                  [ Dodano: Pią 12 Lip, 13 15:04 ]
                                  a jeszcze dodam ciekawostkę, że jak włączę klimę to wentylator od klimy chodzi.
                                  Dziewią mnie te impulsy co pojawiają sie na zasilaniu sprężarki

                                  Komentarz

                                  Pracuję...